به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “حمید چیت‌چیان” عصر امروز در مراسم کلنگ‌زنی سد مخزنی خرم‌رود و مجتمع آبرسانی روستایی “اشترمل” تویسرکان  اظهار کرد: وزارت نیرو با توجه به اقتضای کاری خود، پروژه‌های بسیاری در زمینه‌های سدسازی، آبرسانی و تصفیه‌خانه فاضلاب اجرا می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: شیرین‌ترین و ارزشمندترین کار در وزارت نیرو آبرسانی به روستاها و خدمت‌رسانی به این قشر است.
وزیر نیرو با بیان اینکه آب در صنایع مورد نیاز است اما مهمترین مسئله برای ما دسترسی به آب سالم است، افزود: قبل اینکه این دولت فعالیت خود را آغاز کرد از ابتدای انقلاب ۱۴۴ سد بزرگ ساخته شده بود اما این دولت ۳۱ سد بزرگ را به بهره برداری رسانده و پنج سد نیز تا پایان دولت یازدهم به بهره‌برداری می‌رسد.
وی با اشاره به اینکه در مجموع ۳۶ سد در مدت چهار سال به بهره‌برداری خواهد رسید، این مهم را نشان دهنده یک تلاش مستمر و جدی دانست و با اشاره به اینکه از سال ۹۳ هزینه‌ای که برای تأمین آب باکیفیت و مطمئن در نظر گرفته شد، ۳ هزار میلیارد تومان بود، گفت: این مبلغ در سال ۹۴ به ۵۰۰ هزار میلیارد تومان افزایش یافت.
چیت‌چیان ادامه داد: با تلاش‌های صورت گرفته ۵۰۰ میلیون دلار از منابع صندوق توسعه ملی برای آبرسانی روستایی اختصاص داده شد که این مبلغ در روزهای آخر سال ۹۳ در اختیار گرفت و در ابتدای سال ۹۵ تخصیص یافت؛ در این سال خوشبختانه ۲۲ هزار و ۹۵۸ روستا آبرسانی شد که فقط عملکرد یک سال دولت بیشتر از ۱۰ سال عملکرد دولت‌های قبلی بود.
وی از آبرسانی به بیش از ۵ هزار و ۲۲۸ روستا تا به امروز خبر داد و گفت: روستاییان ما کم‌توقع، پرتلاش و زحمتکش هستند، برای بنده سخت بود که فقط از طریق تانکر به روستاها آبرسانی شود.
وی تصریح کرد: از دولت خواسته شد تا کمک‌های خود را برای آبرسانی به روستاها داشته باشد که اگر تا دو سه سال آینده این کمک‌ها انجام شود می‌توان اعلام کرد دیگر روستای بدون آب با کیفیت و پایدار در ایران نخواهیم داشت.
وزیر نیرو با اعلام اینکه در سال‌های گذشته به سبب خشکسالی‌های مستمر برخی چاه‌های آب شرب روستاییان خشک شدند، اظهار داشت: این مسئله سبب شده تا برای برخی روستاها از فاصله ۲۰ تا ۳۰ کیلومتری آب تامین شود.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای مورد نیاز با * مشخص شده است

نوشتن دیدگاه