مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای یزد اعلام کرد: در صورت رفع موانع اجرایی، اولین سد استان یزد امسال آبگیری می‌شود .

به گزارش ایسنا، «محمدمهدی جوادیان زاده» در بازدید از کارگاه سد مخزنی هرات در شهرستان خاتم و بررسی پیشرفت فیزیکی این طرح، تاکید کرد: شرکت آب منطقه‌ای یزد جهت تأمین منابع مالی طرح برای اتمام  این طرح با توجه  به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی استان تا بهمن‌ماه سال جاری  تلاش می‌کند.

وی عمده مشکلات این طرح را علاوه بر کمبود نقدینگی، نبودن منابع اعتباری مناسب برای تملیک اراضی داخل مخزن سد برشمرد .

البته مسائل و مشکلات مربوط به اوراق مشارکت و تنزیل بالای این اوراق در تبدیل آنها به نقدینگی از طرف پیمانکار و مشاور در نشستی در حاشیه‌ی این بازدید مطرح شد   .

یادآور می‌شود؛ سد هرات از نوع خاکی و با هسته رسی با ارتفاع ۵۵ متر و حجم مخزن ۲۳٫۴ میلیون متر مکعب در شهرستان خاتم و مرز استان‌های یزد و فارس واقع شده و قابلیت تنظیم ۱۲٫۹ میلیون مترمکعب آب را دارا بوده و عملیات اجرایی آن در سال ۸۸ آغاز شده و دارای پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی است.

هدف از آن طرح، تأمین بخشی از آب شرب و صنعت منطقه و جلوگیری از خسارات سیلاب، بهبود شبکه‌های آبیاری موجود و استفاده بهینه از منابع آب و خاک است و در پایین دست آن به عنوان طرح تکمیلی طرح ایجاد شبکه‌ی آبیاری اراضی در کشاورزی در حال اجراست که ۳٫۸ میلیون مترمکعب حقابه کشاورزی را به صورت شبکه آبیاری تحت فشار در اختیار کشاورزان پایین‌دست قرار می‌دهد .

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای مورد نیاز با * مشخص شده است

نوشتن دیدگاه