بهره‌برداری از طرح‌های آبرسانی ۸۰۰ روستای کشور و آبگیری سدهای زمکان و جامیشان امروز با سفر معاون اول رییس جمهور و وزیر نیرو به استان کرمانشاه آغاز می‌شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، امروز(سه‌شنبه) همزمان با سفر “اسحاق جهانگیری” معاون اول رییس‌جمهوری و “حمید چیت‌چیان” وزیر نیرو به استان کرمانشاه، بهره‌برداری از طرح‌های آبرسانی ۸۰۰ روستای کشور بطور همزمان به صورت ویدئو کنفرانس آغاز می‌شود.
بنابراین گزارش، با بهره‌برداری همزمان از این طرح‌های آبرسانی روستایی در ۴ استان کرمانشاه، لرستان، فارس و مازندران بیش از نیم میلیون نفر از هموطنان روستایی از آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار خواهند شد.
معاون اول رییس جمهوری و وزیر نیرو در سفر یک روزه خود به استان کرمانشاه، ضمن حضور در آیین آبگیری سدهای زمکان (دالاهو) و جامیشان، در جلسه شورای اداری استان با رویکرد اقتصاد مقاومتی شرکت خواهند کرد.
با آبگیری دو سد جامیشان و زمکان؛ ۷۶ میلیون مترمکعب آب به حجم ذخیره سدهای استان کرمانشاه افزوده می‌شود.
بر اساس این گزارش، همزمان با آبگیری دو سد مذکور، دو سد مخزنی و ۴ طرح شبکه آبیاری پایاب سدهای استان نیز به بهره‌برداری می‌رسند.
همچنین قابلیت بهره‌برداری از ۱۲ هزارو ۶۴۲ هکتار شبکه اصلی پایاب سدهای زاگرس، آزادی، سلیمانشاه و گیلانغرب با مبلغ سرمایه گذاری ۴ هزارو ۴۹۴ میلیارد ریال فراهم می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای مورد نیاز با * مشخص شده است

نوشتن دیدگاه