قبل از ظهر روز چهارشنبه هفتم تیرماه مدیرعامل شرکت منابع آب ایران به همراه مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل و تنی چند از کارشناسان استان و شهرستان از سد سبلان و احمدبیگلو مشگین شهر بازدید نمودند.

مدیرعامل شرکت منابع آب ایران در بازدید از سد احمدبیگلو مشگین شهر گفت: این سد با تخصیص اعتبارات بسیار مناسب تا پایان سه ماهه سوم سال جاری به بهره برداری می رسد.
مهندس محمد حاج رسولیها تصریح کرد: تا بحال بالغ بر ۷۵۰ میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی به این سد هزینه شده است و ۶۸۸ هکتار از اراضی پایاب این سد نیز تا انتهای سال افتتاح خواهد شد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل نیز در بازدید از روند اجرایی این سد افزود: پس از وقفه ایجاد شده در سالهای گذشته در عملیات اجرایی سد احمد بیگلو به دلیل مشکلات مالی، از سال ۹۴ اعتبار قابل توجهی از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی به این پروژه اختصاص یافته است.
مهندس اصغر سلیمان زاده اظهار کرد: با اختصاص اعتبار مورد نیاز در حال حاضر هیچ مشکلی در روند کار سد وجود ندارد و اعتبار لازم با توجه به قابلیت و ظرفیت پیمانکار در اختیار شرکت سازنده قرار می گیرد.
وی اظهار نمود: خوشبختانه شبکه آبیاری پایاب این سد نیز از پیشرفت خوبی برخوردار است و همزمان با آبگیری سد بخشی از اراضی منطقه از آب پایدار بهره مند خواهند شد.
مهندس سلیمان زاده عنوان کرد: حجم کل مخزن این سد ۲۷ و نیم میلیون مترمکعب و حجم مفید آن حدود ۲۴ و نیم میلیون متر مکعب است و برای آبیاری سه هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی دیم طراحی شده است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل در بازدید مدیرعامل شرکت منابع آب ایران از سد سبلان نیز گفت: سد سبلان با حجم تنظیمی ۱۱۵ میلیون مترمکعب و حجم مفید ۱۰۵ میلیون متر مکعب سال ۱۳۸۵ مورد بهره برداری قرار گرفته است.
مهندس اصغر سلیمان زاده تصریح کرد: این سد با هدف تامین آب شرب و کشاورزی شهرستان مشگین شهر احداث گردیده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از ۲ هزار و ۵۵۰ هکتار از شبکه پایاب این سد احداث گردیده است، اظهار نمود: بالغ بر ۵۵۰ هکتار از این شبکه بصورت مدرن و ۲ هزار هکتار آن بصورت نیمه مدرن احداث گردیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای مورد نیاز با * مشخص شده است

نوشتن دیدگاه