کتاب مهندسی شیروانی سنگی ترجمه ای است از ویراست چهارم “Rock Slope Engineering” آقایان پروفسور هوک و پروفسور بری که در شهریور ۹۶ توسط آقایان دکتر مرتضی قارونی نیک (ریس اسبق انجمن مکانیک سنگ ایران)، مهندس بهنام ابره و مهندس مرتضی کرمی به چاپ رسید.

شایان ذکر است این کتاب پس از کسب موافقت نامه کتبی از پروفسور هوک به فارسی ترجمه شده است که در پروژه های عمرانی و معدنی و نیز در مجامع دانشگاهی به عنوان اصلی ترین مرجع شیروانی سنگی استفاده می شود.

یکی از نقاط قوت این کتاب، استفاده از اصطلاحات رایج و فنی و پرهیز از ترجمه تحت الفظی و نامانوس است که حاصل تجربه چندین ساله علمی و فنی مترجمین این اثر ارزشمند است.

این کتاب مشتمل بر ۱۵ فصل و ۴ پیوست به همراه واژه نامه بوده و مباحث مختلفی از جمله زمین شناسی، شناسایی پارامترهای طراحی، تعیین پارامترهای مقاومتی سنگ، معرفی انواع شکست و تحلیل پایداری بر اساس روش های تعادل حدی و عددی، آب زیرزمینی و زلزله، حفاری و آتشباری، ابزار دقیق و تحکیمات به همراه مثال های متنوع و کاربردی را در بر می گیرد.

این کتاب در تیراژ ۱۰۰۰ جلد و با حمایت معنوی و مالی شرکت مهندسین مشاور آزمونه فولاد، مهندسی مشاور مهاب قدس و شرکت سابیر در تابستان ۱۳۹۶ به چاپ رسیده است.

دانلود صفحات اولیه کتاب

 

مهندس شیروانی سنگی (عمران و معدن)

موضوع(ها):
شیب‌های سنگی
پدیدآور(ان):
نویسنده:دانکن‌سی وایلی
نویسنده:کریستوفر‌دبلیو ما
مترجم:مرتضی قارونی‌نیک
مترجم:بهنام ابره
مترجم:مرتضی کرمی
ناشر (ان):
جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان، مرکز انتشارات

۶۷۸ صفحه – وزیری (گالینگور) – چاپ ۱ – ۱۰۰۰ نسخه ISBN: 978-600-8157-38-0
تاریخ نشر:۹۶/۱۱/۲۹
کد دیویی:۶۲۴.۱۵۱۳۶۳ زبان کتاب:فارسی محل نشر:اصفهان – اصفهان

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای مورد نیاز با * مشخص شده است

نوشتن دیدگاه