عملیات حفر تونل آبرسانی خط دوم آبرسانی به شیراز از سد درودزن در ماه آینده به اتمام می رسد.

محمدرحیمی” مجری طرح آبرسانی به شیراز( خط دوم) را یک تکلیف و وظیفه عمومی دانست و با بیان اینکه خط دوم آبرسانی به شیراز از سد درودزن از طرح‌های ویژه استان فارس است، گفت: آب شرب مردم با سایر پروژه های عمرانی قابل مقایسه نیست و نیاز آبرسانی شیراز باید در کانون توجه باشد.
رحیمی، هدف این طرح را انتقال ۳مترمکعب آب شرب ازسد درودزن به کلان شهرشیرازعنوان کرد و با اشاره به اینکه آبرسانی شیراز با همه پروژه های فارس تفاوت دارد، آن را ضرورت و درخواست همه مردم دانست.
نماینده مجری طرح با اشاره به پیشرفت ۵۴درصدی طرح گفت: اهم کارهای انجام شده دراین طرح حفر۴۳۰۰مترتونل ، ۳۵کیلومترلوله گزاری، احداث ۲مخزن ۲۰ هزارمترمکعبی ،احداث پنجاه کیلومتر جاده دسترسی و پیشرفت ۵۰درصدی مخزن سوم می باشد.
وی با بیان اینکه تاکنون مبلغ ۱۵۰ میلیاردتومان درطرح هزینه شده گفت چنانچه اعتبار لازم برای اتمام طرح تامین شود می توان طرح رادرسال آینده آماده بهره برداری کرد.
رحیمی افزود: این طرح شامل خط انتقال به طول۷۷کیلومتر،تصفیه خانه به ظرفیت ۳مترمکعب درثانیه، ایستگاه پمپاژ باظرفیت ۳مترمکعب، تونل عبورلوله درمنطقه کوهستانی به طول۴۵۰۰متر واحداث سه مخزن هرکدام به ظرفیت ۲۰هزار متر مکعب می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای مورد نیاز با * مشخص شده است

نوشتن دیدگاه