پروژه خط ۷ متروی تهران به عنوان عمیق‌ترین خط متروی ایران که توسط گروه تخصصی سپاسد قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) اجرا شده است به زودی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد و ۱۳ ایستگاه آن کار مسافرگیری را آغاز می‌نماید.
طول خط ۷ متروی تهران ۳۲ کیلومتر با ۲۲ ایستگاه است که از جنوب شرق تهران (شهرک امیرالمؤمنین) آغاز می‌شود و در مسیر شرقی- غربی به تقاطع بزرگراه شهید نواب صفوی و خیابان قزوین می‌رسد و از آنجا با تغییر مسیر به سمت شمال، در امتداد بزرگراه شهید نواب صفوی مسیر خود را ادامه می‌دهد و با گذر از کنار برج میلاد به میدان بوستان در منطقه سعادت‌آباد منتهی می‌گردد.
از ویژگی‌های خاص این خط مترو این است که بیشترین ایستگاه‌های تبادلی با شبکه متروی تهران را داراست و همه خطوط مترو را قطع می‌کند و ارتباطات را به صورت کامل بین خطوط برقرار می‌نماید.
مهندس باشنا مدیرعامل گروه تخصصی سپاسد در خصوص این خط مترو گفت: خط ۷ از نظر فنی، جزء پیچیده‌ترین خطوط متروی تهران به شمار می‌رود به گونه‌ای که این خط به طور متوسط ۳۰ متر در زیرزمین واقع شده است و این در حالی است که جنس زمین و خاک در این مسیر به نحوی بود که عبور تونل از میان آن بسیار دشوار بود و مشاوران نیز در مطالعات اولیه، احداث تونل را سخت می‌دانستند.
شایان ذکر است تست گرم خط ۷ مترو تهران اواخر اسفندماه سال ۹۵ انجام شد.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای مورد نیاز با * مشخص شده است

نوشتن دیدگاه